Kaip žaisti smiginį: viskas, ką reikia žinoti
Smiginis yra populiari ir įdomi sporto šaka, kurią galima žaisti tiek profesionaliai, tiek pramogai. Smiginis yra žaidimas, kuriame du ar daugiau žaidėjų metikliai mėto smaigalius į apvalų taikinį, vadinamą smiginio lenta. Taškai skiriami už pataikymus į tam tikras pažymėtas lentos dalis, kurios yra išdėstytos visoje lentoje ir nesilaiko principo, kad taškai didėja link lentos centro. Nors egzistuoja daug skirtingų žaidimo variantų, naudojančių įvairias lentas ir taisykles, terminas „smiginis“ paprastai dabar reiškia standartizuotą žaidimą, kuris apima specifinį lentos dizainą ir taisyklių rinkinį.
Istorija
Smiginio pradžia siekia viduramžius, kai Anglijoje kariai tarp mūšių linksminosi mėtydami ietigalius ar kitus aštrius daiktus į apverstų vyno statinių dugnus. Tai buvo ne tik būdas praleisti laiką, bet ir lavinti tikslumą ir mėtymo įgūdžius. Vėliau kariai pradėjo naudoti medžio kamienų skerspjūvius kaip taikinius, kurie savo augimo žiedais ir spinduliniais įtrūkimais sudarė pirmąjį šabloną standartinei smiginio lentai. Smiginis tapo vis populiaresnis ir plito ne tik tarp kariuomenės, bet ir tarp karališkųjų rūmų ir Londono pabrikų lankytojų. Standartinis skaitmeninis taškavimo sistema yra priskiriama Lankšyro medžio drožiotojui Brianui Gamlinui, kuris ją sugalvojo 1896 metais siekdamas nubausti netikslumą.
Smiginio lentos ir jų skirtumai, kaip pasirinkti geriausią sau
Smiginio lentos gali skirtis pagal dydį, medžiagą, dizainą ir kokybę. Dažniausiai naudojamos standartinės 18 colių (45,72 cm) skersmens lentos, kurios yra padalintos į 20 sektorių su skirtingais skaitmenimis nuo 1 iki 20. Kiekvienas sektorius turi dvigubą ir trigubą zoną, kurios padidina taškus atitinkamai dvigubai ar trigubai. Lentoje taip pat yra centrinė apskritimo dalis, vadinama buliu arba bulsaju, kuri suteikia 50 taškų už pataikymą į vidurį ir 25 taškus už pataikymą į aplinkinę zoną. Standartinės smiginio lentos yra pagamintos iš natūralaus pluošto medžiagos, pvz., agavos sultinio arba sisalo pluošto, kuris leidžia smaigaliams lengvai įsiskverbti ir išsitraukti bei atsinaujina po naudojimo. Tačiau yra ir kitų tipų lentų, pvz., elektroninių, magneto arba plastiko, kurios gali turėti skirtingas funkcijas, pvz., automatinį taškų skaičiavimą, garso efektus arba šviesos indikatorius.
Pasirinkti tinkamą smiginio lentą sau gali būti sudėtinga, nes reikia atsižvelgti į savo poreikius, biudžetą ir asmeninį skonį. Kai kurie veiksniai, kuriuos reikėtų apsvarstyti, yra:
- Lentos dydis ir svoris. Jei turite ribotą erdvę arba norite lengvai pernešti lentą iš vienos vietos į kitą, galite rinktis mažesnę ir lengvesnę lentą. Tačiau jei norite žaisti profesionaliai arba mėgautis tikru smiginio pojūčiu, geriau rinktis standartinę 18 colių lentą.
- Lentos medžiaga ir kokybė. Jei norite ilgaamžės ir patvarios lentos, kuri atlaikytų daug smūgių ir nesusidėvėtų greitai, geriau rinktis natūralaus pluošto lentą. Tačiau jei norite žaisti pramogai arba su vaikais, galite rinktis elektroninę, magnetinę arba plastikinę lentą, kuri bus saugesnė ir linksminesnė.
- Lentos dizainas ir funkcijos. Jei norite žaisti tradiciniu būdu ir mėgautis smiginio estetika, galite rinktis klasikinę juodai baltą lentą su raudonomis ir žaliomis zonomis. Tačiau jei norite išbandyti naujus žaidimo variantus arba turėti papildomų patogumų, galite rinktis elektroninę lentą su įvairiomis programomis, nustatymais ir efektais.
Smiginio taikinių pasirinkimas mūsų parduotuvėje
Smiginio strėlės: ką sudaro ir kaip pasirinkti tinkamas
Smiginio strėlė yra sudaryta iš keturių pagrindinių dalių: galvos, kūno, sparnų ir uodegos. Kiekviena dalis turi savo funkciją ir įtaką strėlės skrydžio savybėms.
- Galva yra smiginio strėlės viršutinė dalis, kuri įsiskverbia į lentą. Galvos svoris ir forma lemia strėlės stabilumą ir tikslumą. Galvos gali būti pagamintos iš įvairių medžiagų, pvz., plieno, volframo arba nikelio. Plieninės galvos yra pigesnės ir lengviau įsiskverbia į lentą, bet greičiau nusidėvi. Volframinės galvos yra brangesnės ir sunkesnės, bet ilgiau tarnauja ir leidžia padaryti plonesnę strėlę. Nikelinės galvos yra tarpinė variantas tarp plieninių ir volframinių.
- Kūnas yra smiginio strėlės vidurinė dalis, kuri jungia galvą su sparnais. Kūno ilgis ir storis taip pat turi įtakos strėlės skrydžiui. Ilgesnis kūnas reiškia didesnę inerciją ir mažesnę lankstumą, o trumpesnis kūnas - atvirkščiai. Storesnis kūnas reiškia didesnę oro pasipriešinimą ir mažesnę greitį, o plonesnis kūnas - atvirkščiai. Kūnai gali būti pagaminti iš metalo arba plastiko. Metaliniai kūnai yra sunkesni ir tvirtesni, bet šaltesni liesti. Plastikiniai kūnai yra lengvesni ir šiltesni liesti, bet lengviau sulūžta.
- Sparnai yra smiginio strėlės apatinė dalis, kuri prisukama prie kūno. Sparnai suteikia strėlei balanso ir stabilumo skrydžio metu. Sparnų forma ir dydis lemia strėlės trajektoriją ir greitį. Sparnai gali būti tiesūs arba kreivi. Tiesūs sparnai leidžia strėlei skristi tiesiai ir greitai, bet mažiau kontroliuojami. Kreivi sparnai leidžia strėlei skristi lanku ir lėčiau, bet labiau kontroliuojami. Sparnų dydis gali būti didelis arba mažas. Dideli sparnai padeda išlaikyti strėlę vertikaliai ir sumažina jos nukrypimą, bet didina oro pasipriešinimą. Maži sparnai padeda padidinti strėlės greitį ir sumažina oro pasipriešinimą, bet didina jos nukrypimą.
- Uodega yra smiginio strėlės gale esanti dalis, kuri yra prisegama prie sparnų. Uodega padeda nukreipti strėlę į norimą taikinį ir suteikia jai papildomo stabilumo. Uodegos forma ir ilgis taip pat turi įtakos strėlės skrydžiui. Uodegos gali būti tiesios arba išlenktos. Tiesios uodegos leidžia strėlei skristi tiesiai ir greitai, bet mažiau kontroliuojamos. Išlenktos uodegos leidžia strėlei skristi lanku ir lėčiau, bet labiau kontroliuojamos. Uodegos ilgis gali būti ilgas arba trumpas. Ilgos uodegos padeda išlaikyti strėlę vertikaliai ir sumažina jos nukrypimą, bet didina oro pasipriešinimą. Trumpos uodegos padeda padidinti strėlės greitį ir sumažina oro pasipriešinimą, bet didina jos nukrypimą.
Pasirinkti tinkamas smiginio strėles yra svarbu, nes jos turi atitikti jūsų rankos dydį, svorį ir stilių. Nėra vienareikšmiško atsakymo, kokios strėlės yra geriausios, nes tai priklauso nuo jūsų asmeninių preferencijų ir patirties. Tačiau yra keletas bendrų patarimų, kaip pasirinkti tinkamas smiginio strėles:
- Pradžiai rinkitės lengvesnes ir plonesnes strėles, nes jos yra lengviau valdomos ir mažiau pažeidžia lentą.
- Rinkitės strėles, kurių galvos svoris yra panašus arba šiek tiek didesnis už kūno svorį, nes tai suteikia strėlei geresnę pusiausvyrą.
- Rinkitės sparnus ir uodegas, kurie yra suderinami su jūsų mėtymo stiliumi. Jei mėtote greitai ir tiesiai, rinkitės tiesius ir mažus sparnus bei uodegas. Jei mėtote lėčiau ir lanku, rinkitės kreivus ir didelius sparnus bei uodegas.
- Eksperimentuokite su skirtingomis strėlių kombinacijomis ir išbandykite jas praktikoje, kol rasite tas, kurios jums labiausiai tinka.
Strėlyčių pasirinkimas mūsų parduotuvėje
Kokia yra gera smiginio metimo technika?
Smiginio metimo technika yra svarbi, nes ji lemia, kaip tiksliai ir stabiliai galite mesti strėles. Nors kiekvienas žaidėjas gali turėti savo individualų stilių, yra keletas bendrų principų, kuriuos verta laikytis:
- Laikykite strėlę pirštais, o ne delnu. Dažniausiai naudojamas būdas yra laikyti strėlę tarp nykščio ir pirmojo bei antrojo piršto. Strėlė turėtų būti laikoma tvirtai, bet ne per stipriai, kad nesukeltų raumenų įtampos.
- Stovėkite tiesiai ir patogiai. Jūsų kojos turėtų būti atstumu viena nuo kitos, lygiu su pečiais. Jūsų kūnas turėtų būti nukreiptas į lentą, bet ne pasuktas. Jūsų akys turėtų būti fiksuotos ant taikinio.
- Pakelkite ranką su strėle prie akies lygio ir nuleiskite alkūnę žemyn. Jūsų ranka turėtų sudaryti maždaug 90 laipsnių kampą su petimi. Jūsų alkūnė turėtų būti tiesi ir nesvyruoti į šonus.
- Meskite strėlę vienu greitu ir sklandžiu judesiu. Nenaudokite jokių papildomų judesių, tokių kaip pakreipimas ar pakilimas. Meskite strėlę tiesiai į taikinį, o ne aukštyn ar žemyn. Meskite strėlę su pasitikėjimu ir koncentracija.
- Paleiskite strėlę tuo pačiu metu, kai meskite ją. Nespauskite strėlės per ilgai ar per trumpai. Paleidimo momentas turėtų būti natūralus ir nesąmoningas. Paleidus strėlę, palaikykite ranką toje pačioje padėtyje kelias sekundes.
Kokios yra bendros smiginio taisyklės?
Smiginio taisyklės gali skirtis priklausomai nuo žaidimo tipo, bet yra keletas bendrų taisyklių, kurios galioja daugumai variantų:
- Smiginio lenta turėtų būti pakabinta ant sienos taip, kad jos centras būtų 1,73 metrų aukštyje nuo žemės. Smiginio linija, nuo kurios mesama strėles, turėtų būti 2,37 metrų atstumu nuo lentos.
- Smiginio lenta susideda iš 20 sektorių, kuriems skiriami skirtingi taškai nuo 1 iki 20. Kiekvienas sektorius turi du plonesnius žiedus, kurie duoda dvigubus arba trigubus taškus. Lentoje taip pat yra du centriniai žiedai, vadinami bull ir bullseye. Bull duoda 25 taškus, o bullseye - 50 taškų.
- Smiginio žaidimas prasideda nuo tam tikro taškų skaičiaus, kuris gali būti 301, 501 arba 701. Kiekvienas žaidėjas meta po tris strėles per kartą ir atima nuo savo taškų skaičiaus tuos taškus, kuriuos jis surinko. Žaidimo tikslas yra nukristi iki nulio taškų pirmiau nei varžovas. Tačiau, kad laimėti, reikia pabaigti žaidimą su dvigubu tašku, t.y. pataikyti į bet kurį dvigubo žiedo sektorių arba į bullseye.
- Jei žaidėjas meta daugiau taškų nei jam reikia, kad nukristų iki nulio, jo metimas yra negaliojantis ir jis praranda savo eilę. Jei žaidėjas meta lygiai tiek taškų, kiek jam reikia, bet nebaigia su dvigubu tašku, jo metimas taip pat yra negaliojantis ir jis lieka su tuo pačiu taškų skaičiumi.
- Jei abu žaidėjai nukrenta iki nulio taškų tuo pačiu metimu, žaidimas yra lygiosios ir prasideda naujas raundas. Jei abu žaidėjai lieka su vienu tašku ir nebegali baigti su dvigubu tašku, žaidimas yra negaliojantis ir prasideda naujas raundas.
Smiginio žaidimai su taisyklėmis
Kriketas
Kriketas yra vienas iš populiariausių dartų žaidimų, kuris tinka tiek pradedantiesiems, tiek patyrusiems žaidėjams. Šio žaidimo tikslas yra atidaryti ir uždaryti visus skaičius nuo 15 iki 20 ir taikinį, taip pat surinkti daugiau taškų nei varžovas. Skaičius laikomas atidarytu, jei jį pataikote tris kartus (arba vieną kartą dvigubai arba trigubai). Skaičius laikomas uždarytu, jei abu žaidėjai jį atidarė. Jei jūs atidarote skaičių, kurio varžovas dar neatidarė, galite gauti taškų už kiekvieną jo pataikymą. Žaidimas baigiasi, kai vienas žaidėjas atidaro ir uždaro visus skaičius ir taikinį ir turi daugiau taškų nei kitas.
301
301 yra dar vienas labai paplitęs dartų žaidimas, kuris reikalauja greito ir tikslaus skaičiavimo. Abiem žaidėjams priskiriami 301 taškas, ir jie turi juos sumažinti iki nulio pirmiau nei varžovas. Kiekvienas žaidėjas meta po tris strėles per savo ėjimą ir atima nuo savo taškų sumą, kurią jis pataikė. Tačiau, kad pradėtumėte skaičiuoti taškus, turite pirmiausia pataikyti į bet kurį dvigubą skaičių (skaičiaus kraštą). Pabaigoje taip pat turite baigti dvigubu skaičiumi, kitaip jūsų ėjimas bus negaliojantis. Jei jūsų taškų likutis yra mažesnis nei galimas dvigubas skaičius arba lygus vienam, jūs prarandate savo ėjimą ir grįžtate prie ankstesnio taškų skaičiaus.
Aplink pasaulį
Aplink pasaulį yra puikus žaidimas lavinti tikslumą ir pažinti dartlentę. Šio žaidimo tikslas yra pataikyti į visus skaičius nuo 1 iki 20 eilės tvarka. Galite pataikyti į bet kurią dalį skaičiaus - viengubą, dvigubą ar trigubą. Skaičiai turi būti pataikyti eilės tvarka, kitaip jūs nejudate į priekį. Kiekvienas žaidėjas meta po tris strėles per savo ėjimą. Pirmasis žaidėjas, kuris pataiko į 20, yra laimėtojas.
Žudikas
Žudikas yra žaidimas, kuris reikalauja strategijos ir intrigų. Šiam žaidimui reikia bent trijų žaidėjų. Kiekvienas žaidėjas išsirenka savo skaičių nuo 1 iki 20 ir turi jį pataikyti tris kartus, kad taptų žudiku. Žudikas gali mesti į kitų žaidėjų skaičius ir jiems atimti gyvybes. Kiekvienas žaidėjas pradeda su trijų gyvybių skaičiumi. Jei žaidėjas netenka visų savo gyvybių, jis iškrenta iš žaidimo. Paskutinis likęs gyvas žaidėjas yra laimėtojas.
Skramblis
Skramblis yra žaidimas, kuris reikalauja greito mąstymo ir adaptacijos. Šiam žaidimui reikia dviejų komandų po du žaidėjus kiekvienoje. Pirmasis žaidėjas meta strėlę į bet kurį skaičių ir tampa jo komandos tikslu. Kitas žaidėjas meta strėlę į bet kurį kitą skaičių ir tampa priešininkų komandos tikslu. Tada kiekviena komanda bando pataikyti į savo tikslą ir gauti taškų už kiekvieną pataikymą. Tačiau, jei vienas iš žaidėjų pataiko į priešininkų tikslą, jis skramblina (pakeičia) jį į naują skaičių ir priverčia juos prisitaikyti. Žaidimas baigiasi, kai viena iš komandų pasiekia nustatytą taškų ribą.
Baigiamasis žodis
Galų gale, smiginis yra puikus sportas ir hobis, kuris lavina jūsų tikslumą, koncentraciją ir strateginį mąstymą. Jei norite išbandyti šį žaidimą arba patobulinti savo įgūdžius, visą reikalingą įrangą galite rasti pas mus parduotuvėje: taikiniai, strėles, aksesuarus ir daugiau. Ačiū, kad skaitėte!